torsdag 3 januari 2013

Inspiration från franska bloggar




Det röda skulle bli höljet till en krabbrätt, men jag testade först bara höljet. I originalreceptet används agar-agar, men jag hade bara gelatin. Det gick dock inte att rulla, utan gick sönder när jag lade det över moussen, så det blev en lätt omdisponering. Annars var det 500 g passerade tomater och 6 blad gelatin. Broccolimoussen hittade jag i kocklärlingens kokbok och den är gjord på bechamelsås och vispgrädde. Kanske inte så där väldigt häftig, men säkert användbar till något.


Jo, det här var en bloggare som ville vinna en pristävling genom att paketera risotto i flätad purjo. Nu testade jag bara flätningen som dekoration på tallriken, men det ser väl fint ut.


Och så gjorde jag mousse på leverpastej och creme fraiche och spritsade ut med en dekoration av broccolimousse, men ärligt talat ser leverpastejen trevligare ut naturell.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar