måndag 6 mars 2017

Svarta vinbärsmazariner



Det blev en massa mördegsformar kvar första gången jag gjorde mazariner på det nya receptet. Dem har jag staplat i fryspåsar. Första gången jag plockade ut några och fyllde, blev det delvis grönfärgad mandelmassa (till prinsess-semlan) och med röda vinbär. Nu hade jag litet mandelmassa (blandad med vaniljpudding, extra vanilj och rostade mandlar) kvar från semmelträffen (jättebra recept här) och använde denna blandning som i mazarinreceptet med 1/2 del smör och 1/2 ägg till 1 del mandelmassa. Sen plockade jag ut de frysta formarna, fyllde några stycken (pillade även i 6 sv. vinbär i varje mazarin) och ställde direkt in dem i den förvärmda ugnen. När de senare hade svalnat fick de en glasyr av passerade uppkokta svarta vinbär och florsocker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar