måndag 4 mars 2019

Ett försök till exotisk matlagning: Kycklinglår med chorizo



Jag hade ju kvar lår, vingar och diverse småbitar av kyckling från en annan gång och nu tänkte jag göra något "exotiskt" och köpte till chorizo.

Först benade jag ur låren och klämde in annat kycklingkött, samt chorizo där. Sedan stoppade jag även skivad chorizo under huden på vingarna. Jag bredde allt överblivet gåsfett från ett annat tillfälle över kycklingen och penslade då och då med det. 200° i ugnen. Vänd ibland. Huden blev väldigt fin. Den här blomkålen i orange och grönt var väldigt trevlig. Jag kokade dem tillsammans ca 3 minuter. Sedan fick även majsen på burk ett uppkok i kokvattnet.

Pasta till. Tyvärr hade jag ingen lämpligare pasta än den på bilden. Ovanpå några trådar torkad chili.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar