onsdag 10 juni 2015

Rabarber- och vaniljfyllda bullar



Överdåd är väl inget man förknippar med gamla Konsum. Snarare dyker det upp uttryck i huvudet som "du ska väl inte dubbelsovla", d v s ta både margarin (!) och leverpastej på smörgåsen, när man tänker på Konsum. Men nya (nåja) Coop slår klackarna i taket med det här receptet! Massor av smör och äggulor, vilken lyx! Smarrigt värre! Fast jag hade ingen bild i mitt urklipp och blev litet skeptisk till att göra hål i bullarna efter jäsningen för att fylla dem, så jag fyllde dem först, nöp ihop igen och lät dem jäsa. Inte undra på att jag fick fyllning över. Här är receptet.

Jag skulle rekommendera att först baka ut hälften och lägga sex bullar på varje plåt, för de blir väldigt stora. Efter en halvtimme blir det dags att baka ut den andra hälften. Annars jäser de för länge.