fredag 7 november 2014

Mera bonus: Flammkuchen Hawaii


Jo, det blir litet deg över när man gör strudel och den är jättebra till flammkuchen, som är otroligt gott!
Nu råkade jag hitta en babyananas, som kocklärlingen behöver tre av till sitt kockprov, och som jag köpte för att kolla hur stor den är och hur mycket fruktkött det blir av den. Annars blir det nog mest att öva med vanlig ananas, som är lättare att få tag på. Den här babyananasen vägde 300 g brutto och 100 g netto, vilket härmed är dokumenterat.



Nu till kocklärlingens och min flammkuchen. Han kavlade och jag stod för receptet. Den här gången blandade jag 150 g getfärskost och 1 dl crème fraîche med den glasigt frästa hackade löken. Vi strödde på skinktärningar och ananas, gräddade och njöt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar