måndag 20 januari 2014

Muffins med fluff


Efterrätten efter Mitterrands lax är definitivt inte något presidentrecept. Mitterrand hatade marsipanrosor.


Före jul hade jag försökt mig på ett recept på polkagrisrulltårta, men bottnen blev inte bra, så jag knölade ihop den och stoppade den i frysen. Nu tog jag upp den, mixade den och blandade i 2 ägg och en slatt grädde och gräddade det här i muffinsformar. Det fungerade väl okej, men polkagrissmaken försvann. Hur som helst hade vi även en liten påse djungelvrål hemma och efter googling insåg jag att det går att göra fluff även av detta. Det blev två varianter fluff, den ena dagen med toffeefluff och den andra med djungelvrålfluff med marsipanros, som någon gång skulle göras åt.

Fluff gör man så här:

Värm upp 1,5 dl vispgrädde, men koka den inte. Rör ned ca 80 g godis och låt det smälta. Toffeen smälte väldigt bra, men det gjorde inte djungelvrålet. Kyl grädden och ställ in den över natt i kylskåpet. Vispa den och spritsa den på tårtor eller muffins. Det blir så gott som muffinsen och godiset är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar